Bij de meeste vliegmaatschappijen is het mogelijk om (tegen betaling) een stoelreservering te maken via de website van de vliegmaatschappij. Indien het voor jouw vluchten mogelijk is om een stoel te reserveren zie je de hiervoor benodigde inloggegevens terug in Mijn Prijsvrij of op de reisbescheiden die je circa 7 dagen voor vertrek ontvangt. Met deze inloggegevens kun je vaak ook online inchecken of (extra) bagage bijboeken.
Wij hebben een handig overzicht voor je gemaakt om je een indruk te geven bij welke vliegmaatschappijen je (tegen betaling) een stoel kunt reserveren. Houd er rekening mee dat, afhankelijk van de uitvoerende reisorganisator, het niet altijd mogelijk is om zelf een stoel te reserveren voor je vlucht of dat je pas vanaf 6 weken voor vertrek een stoel kunt reserveren. Staat jouw luchtvaartmaatschappij hier niet bij? Kijk dan voor de actuele informatie op de website van de luchtvaartmaatschappij en Mijn Prijsvrij.
Het reserveren van stoelen kan onder andere bij de volgende vliegmaatschappijen:
- Condor: tot uiterlijk 48 uur voor vertrek kun je tegen betaling een stoel reserveren. Klik hiervoor op speciale services onder het kopje boeking.
- Corendon (Dutch) Airlines: doorgaans kun je vanaf 6 weken tot 5 uur voor vertrek online tegen betaling een stoel reserveren. Lukt dit niet? Probeer het op een later moment nog eens.
- Easyjet: direct na ontvangst van je inloggegevens, kun je tegen betaling een stoel reserveren. Lees hier meer over hoe je een stoel reserveert bij Easyjet.
- Eurowings: direct na ontvangst van je inloggegevens, kun je tegen betaling een stoel reserveren. Tijdens het online inchecken kun je gratis een stoel reserveren, maar heb je de mogelijkheid dat verschillende plekken al weg zijn.
- KLM: doorgaans kun je tot uiterlijk 48 uur voor vertrek tegen betaling een stoel reserveren. Vanaf 30 uur voor vertrek, tijdens het online inchecken, kun je gratis een standaardstoel selecteren. Klik hiervoor op 'Mijn Reis'.
- Ryanair: vanaf het moment van boeking tot 2 uur voor vertrek kun je tegen betaling een stoel reserveren.
- SunExpress: tot uiterlijk 36 uur voor vertrek kan je tegen betaling een stoel reserveren.
- Transavia: een stoelreservering is mogelijk tegen betaling (voor geselecteerde vluchten), vanaf 3 weken voor vertrek. Klik hiervoor op 'reserveer een stoel' onder het kopje beheer je boeking. Eventueel is het ook mogelijk om tegen toeslag stoelen te reserveren met extra beenruimte.
- TUI Nederland: vanaf 30 dagen tot 48 uur voor vertrek kan je tegen betaling een stoel reserveren.
- TUIfly Duitsland: tot uiterlijk 48 uur voor vertrek kan je tegen betaling een stoel reserveren.
- Vueling: direct na ontvangst van je inloggegevens, kun je tegen betaling een stoel reserveren. Liever kosteloos een stoel reserveren? Dat kan tijdens het online inchecken, vanaf 7 dagen tot 4 uur voor vertrek.
- Wizz Air: vanaf 30 dagen tot 3 uur voor vertrek kun je tegen betaling een stoel reserveren. Wanneer je ervoor kiest geen stoel te reserveren, krijg je een stoel toegewezen.
Kom je er niet uit en wil je graag hulp bij het reserveren van stoelen? Dan kijkt ons Customer Care team graag met je mee naar de mogelijkheden. Hiervoor rekenen wij € 10,- administratiekosten. Wil je een stoelreservering maken die medisch noodzakelijk is? Neem dan contact met ons op.